23/08/2014

Mä voin taas hengittää!

Tsiisus mitä hulabaloota tää eka viikko on ollut! Nyt kun ylimääräiset saattojoukot on saatu palautettua Suomeen, oon päässyt paitsi nauttimaan ihanasta omasta rauhasta, myös saamaan vähän makua itsenäisen, velvollisuudentuntoisen ja vastuullisen aikuisen elämästä.

Just kidding.

Tällasista jutuista mun vapaa-aika tällä hetkellä tosiasiassa koostuu :D.

Parin ekan päivän ajan mulla nous tuskanhiki pintaan jo ajatellessani, että joku ruotsalainen puhuis mulle yhtään mitään :D. Kommunikointi takeltelee tosin edelleenkin, lähinnä pitää pyytää pari kertaa toistamaan että ymmärrän edes mistä on kyse.. Sen siitä saa kun ei koskaan kuuntele erilaisia aksentteja :P. Luojan kiitos tähän mennessä jokainen on ainakin ymmärtänyt englantia = asia menee perille vaikka sanasto pettäis jommankumman kielen osilta.

Meidän lukkari. Täällä on tärkeää
ilmoittaa ajat 10min tarkkuudella :D
Koulu on alkanut.. hmm, hitaasti? Eka viikko oli ihan ku ala-asteen kouluunpaluut, eli ei oikeestaan tehty mitään tai jos tehtiin niin aiheet käsitteli lähinnä tulevien kurssien sisältöjä, tervetuliaistoivotuksia yms. Hassua sinänsä, muistan kun menin Ressuun ja olin ihan kauhuissani kun normaalit oppitunnit alko melkein heti kun oltiin astuttu ovista sisään, mut nyt mulla on ihan päinvastanen fiilis (alkais jo!) :D.

Pari käytäntöä tallin suunnilta tuli vähän yllätyksinä, mulla kun ei niistä ollut lähtiessä tietoakaan. Esimerkkinä toimikoot vaikka omat väkkärit ja lisärehut, joita ei siis ilmeisesti saisi olla lainkaan (tallilla syötetään Krafft-rehuja). Nooh, onneksi "jag är finsk och jag fattar ingenting" joten syöttelen kaikessa hiljaisuudessa noita Gracen biotiineja pois ;).. Kyllä tallihenkilökunta oikeasti on tietoinen asiasta, mutta aihe on ehkä vähän semmonen hyshys -tyylinen juttu.

Toisaalta saan itse putsata Gracen boksin, laittaa heinät ja huolehtia muutenkin ponskista niin kuin itse huvittaa. Täällä heinät laitetaan joka päivä boksin eteen Ikea-kasseihin, jotta tallivuoroon joutuneella ei olisi liian rankkaa ;). Tähän asti kaikki talliduunit ovat btw olleet tosi kevyitä! Kysäisin ohimennen yhdeltä opettajalta onko tosiaankin niin, että jokainen putsaa päivässä vaan yhden karsinan, mutta sainkin kuulla niitä normaalisti siunautuvan kokonaiset kolme tai jopa neljä yhden päivän aikana. Saatoin ehkä vähän hihitellä siinä vaiheessa, koska odotin tosiaankin putsattavia karsinoita olevan sellaiset parikymmentä tai enemmänkin :D. Ei sillä, että valittaisin!
Täällä on kaikki paremmin.. Kaikki oppilaat saivat
koululta tällasen startterin, kirjatkin tulevat koululta.
Niin ja mainitsinko jo, että jokainen saa uudenkarhean
 läppärinkin lainaan opiskelua varten.
On tää kummallista :D.

Mitä mun luokkaan tulee, vaikuttaa just mukavalta poppoolta. Tosi samanhenkinen ja iloinen porukka, mutta sellasia nää lännen ihmeet mitä ilmeisimmin tuppaavat aina olemaan. Hienoista hysteriaa oli ehkä havaittavissa ainakin parin ekan päivän ajan, mutta meno varmaan tasoittunee hiljalleen.. tai sitten ei.

Olen kokeillut Gracen kanssa ratsastuksen saralla vähän "uusia" juttuja, eli lukenut Kyran kirjaa taas kerran läpi ja yrittänyt ymmärtää vielä vähän enemmän tästä hienosta lajistamme. On se vaan uskomatonta, miten joku voi kirjoitetun tekstin avulla antaa käytännössä toimivia vinkkejä ihan perusratsastukseen! Mua rupeaa aina naurattamaan, kun joku asia oikeasti onnistuu ratsastaessa :D. Toivottavasti nää ei pidä mua ihan kahelina, kun virnuilen satulassa ku mikäkin hullu!

ps. Täällä muuten tuulee ja sataa. Joka. Päivä.

2 comments:

  1. Go Ida! Huippua lukee sun menosta siellä lätäkön toisella puolella =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo yritän kirjotella aina kun vaan ehin! Ainakin nyt oon vielä joka paikassa yhtä aikaa, mutta eiköhän tää tästä tasotu :D! Terkkuja kotitalliin!

      Delete