24/11/2014

Kisat korkattu!

Tai no, kisat ja kisat, mutta päästiinpähän laittamaan konit hienoiksi ja kiillottamaan saappaanvarsia hullunkiilto silmissä :D. Hoitopaikat olivat yllättäen varattuja, joten letitin Gracen boksissa. Se kyllä niin haistaa, milloin ollaan oikeasti menossa kisoihin ja milloin harjoitellaan letittämistä! Aluksi G tosiaankin vähän jännittyi boksissa, kun se varmaan luuli joutuvansa matkustamaan muualle. Hoitopaikan vapauduttua siirryimme varustautumaan sinne ja tässä vaiheessa sekä meitsi että kaakki rentouduttiin aika lailla.

   Verkka oli kaikin puolin äärimmäisen onnistunut. Koska olin ainoa starttaaja luokassani, sain käyttööni loppuverkasta koko toisen maneesin! Sen lisäksi mulla oli ekaa kertaa valkku jeesaamassa verryttelyn kanssa. Ei me vaihdettu loppujen lopuksi kuin ihan pari sanaa, mutta oli niistäkin jo hyötyä. Grace tuntui koko verkan ajan ihan maagisen hyvältä ja mietin koko ajan et kohta se levii käsiin ja sit se ei liiku enää mihinkään. Olipa kerrankin kiva olla väärässä!

Kun pääsimme maneesista toiseen pelottavan putken läpi (tuli vähän semmonen Hartwall-fiilis :D) niin meno vaan parani! Onneksi oon ratsastanut Gracen kanssa molemmissa maneeseissa, niin ei tullut oikeastaan mitään yllätyksiä vastaan. Paitsi tietty se, että Grace tuntui ihan sairaan hyvältä!



Eihän toi meidän rata nyt mikään kummoinen ollut, keskiaskellajit olivat tosi vaatimattomia ja muutenkin poni on aikalailla pohkeen takana, mut mä oon jostain kierosta syystä tosi tyytyväinen. Radan jälkeen otti eniten aivoon toi pirun väärinratsastus, mutta minkäs sille enää voi. Ihan uskomatonta, et onnistun kerta toisensa jälkeen unohtamaan radan, vaikka harjottelisin kuinka paljon! Mul on varmaan korvavälissä jotain peruuttamatonta häikkää :D.

Prossia tosta radasta tuli 62,98%, mikä olisi Suomessa varmaan jotain väliltä 55-58%. Ei siis mikään ihan toivoton, mutta parempikin kelpais (kuten aina :D).

Radan jälkeen kouluvalkku sanoi, että oon hänen mielestään hyvä ratsastaja, mutta heppa pitäis laittaa vaihtoon. Vaikka valkku ehdottikin toivomaan joulupukilta uutta ponia, mun suunnitelmissa ois tällä hetkellä etsiä täältä joku ylläpitohevonen kouluradoille ja ruveta hyppäämään Gracen kanssa. En mä viitsisi hyvin hyppäävää, tervettä 10v tammaa myydä ennen kuin siitä on otettu ns. kaikki irti.    Gracella nyt on mulle kuitenkin paljon annettavaa juurikin tuolla estepuolella ja jotenkin hyppäämiseen on tullut vähän uudenlainen vivahde, kun mut on puoliks pakotettu hyppäämään kerran viikossa. Estesatula vois olla ihan kova sana, harmi etteivät hästnetin leveimpiä Prestige Meredithejä kauppaavat useinkaan vastaa.. Onks luotto muka jotenkin kortilla, häh :D?




Muuten on ollut aika leppoisaa nyt, kun kaikki vuosikurssit ovat taas koulussa. Heppoja ei siis oikeastaan jää ratsastettavaksi kuin perjantaisin ja sairastapauksien osuessa kohdalle, joten aika vähissä määrin liikkuvat mun ratsastettavat tällä hetkellä. Onneksi ainakin tuon yhden ketkun selkään pääsee halutessaan joka päivä, ei tuu ihan vierotusoireita :D.

Salamaastoilua ;)
Ootan aika innolla joululomaa, koska pääsen paitsi töihin, myös ratsastamaan. Töitä on tosin vain neljälle päivälle, mutta ratsastettavia ois sit niinku tallillinen! Loman loppuminenkin on jossain määrin odottamisen arvoinen, sillä yks mun luokkalainen ilmoitti mulle, että hän tuo talliin ylläpitohevosensa ja aikoo laittaa mut sen selkään. Perusteluna oli, että heppa on välillä vähän kummallinen ratsastaa. Kuulostaa lupaavalta.

Barbie-hevosta & omistajaansa en saanut houkuteltua kisoihin, vaikka yritys oli kova. Omistaja yritti oikeestaan saada mua starttaamaan sen kanssa jonkun luokan, mut mun pitäis varmaan ensin opetella muistamaan edes se oma rata.. Kuulostaa tosin aika houkuttelevalta, ehkäpä vielä joskus pääsisin kokeilemaan suurta valkeaakin aitojen sisälle :)!

Huh. Ehkä mä meen nukkumaan, kolmen viikon ruotsin esseen kirjottaminen kahdessa päivässä oli vähän hapokas homma. Ens kerralla sit se historianselvennys, jota toivottiin viime postauksen kommenteissa. Hassua, ei mua oo koskaan pyydetty kertomaan mistään :D!

No comments:

Post a Comment