19/09/2014

No nyt niitä on jo kaks!

Treenin jälkeen on hyvä vähän mulkoilla!
t. LL
Tänään löysin tallista jo toisen hevosen, joka osaa vaihtaa laukkaa lennosta *aploodit*. Tää kyseinen herra on nimeltään Land Lux ja edustaa vähän sellasta ärsyttävän ovelaa hevostyyppiä. Kaveri meinaan tietää, että temppuilemalla yleensä pääsee ratsastajasta eroon!

Noh, pari "säpsähdystä" ja "keulimista" ja "pukkia" myöhemmin löytyi hieman epävireinen, mutta pääpiirteittän samaan suuntaan kulkeva sävel, jonka voimin jaksettiin painaa kunnialla loppuun asti. LL kuuluu mun päässä ehdottomasti kategoriaan hevoset-joita-en-tahtoisi-omistaa, mutta antoisa kokemus se oli tuokin. Kyseinen ruuna opettaa ehkä enimmäkseen keskittymään ratsastamiseen, koska jos erehtyy vahingossakaan jännittämään edes puolikkaan sekunnin ajan tai vilkaisemaan sivusilmällä kulmassa väijyvää liilaa ämpäriä, niin LL kyllä huomaa sen ja tarttuu tilaisuuteen kuin takiainen häntään.

Pääsin tän nuijapään jälkeen onneksi käymään yhen ultimate favourite ruunan selässä. Nimeltään tämä mahtavan otsatukan omaava ruunikko on Beautiful, mutta Uffeksi sitä arjen riennossa kutsutaan. Uffe on vähän.. omalaatuinen kaveri, olisikohan ollut 7/8-vuotias ja hiljattain sisäänratsastettu :D.. Todella kiva hevonen, vaikka raaka onkin. Sen bravuureja tuntuu tällä hetkellä olevan virkkuukoukkumuoto / typötyhjä etuosa, mutta onneksi niitä tarvitsee esittää vain alkuverkan yhteydessä. En tiedä, mikä siinä hevosessa niin viehättää. Pitkin ohjin kävellessään se on kömpelö kuin mikä, mutta ravi on tahdikasta ja laukkakin laadukas, kunhan vain pyytää tekemään jotain, eikä keskity maisemien tarkkailuun.

Ei näiden koulun hevosten joukosta oo vielä mitään uljasta kouluratsua löytynyt (tuskin löytyykään), mutta mä oon fiiliksissä jo näistäkin ryökäleistä. On ihan mielettömän siistiä löytää niitä "taikanappuloita" eri hevosten kanssa ja tietyllä tavalla keksiä erilaisia ratkasuja erilaisiin ongelmiin. Oon myös aika toiveikas ton yksäripuolen vallotuksesta, multa on siis tultu kanssaopiskelijoiden toimesta useampaan otteeseen kysymään haluanko ratsastaa niiden hevosia! Ihan kuin mä olisin joku hyväkin ratsastaja, mutta jos multa tullaan oikeasti kysymään haluanko ratsastaa niin mitäpä muuta siihen voi vastata kuin ehdottomasti :D!
Tiedättekös, miksi ratsastaessa käytetään hanskoja?
Minäpä tiedän!

Mun mielestä on pienissä määrin outoa, etteivät muut mun luokkalaiset halua juurikaan ratsastaa koulun jälkeen. Tai siis, onks jollakulla muka parempaa tekemistä? Hyvähän se mulle on, kun pääsen ratsastamaan enemmän, mutta jotenkin kuvittelin, että kaikki suorastaan tappelis ratsastettavista :D. Moni tuntuu olevan aika ei-motivoitunut koko touhun suhteen, mikä ei vaan mahdu mun päähän. Miks ne on tossa koulussa, jos ei kiinnosta?

Gracen viimeinen rehusäkki kaikuu tyhjyyttään ja oonkin totuttanut sitä tässä hiljalleen uusiin ruokiin (Krafft Groov125 ja Betfor). Mä todella toivon, ettei G kuole lopullisesti pystyyn noiden muutosten myötä, mut sit pitää vaan kehitellä jotain vaihtoehtoisratkasuja jos niin käy. Yritän kuitenkin pysyä positiivisena, eiköhän me pärjätä :). Parin viikon päästä se varmaan vetää litratolkulla kaiken maailman energiapommeja, kun laiska ratsastajansa kyllästyy potkimiseen!

Mulla on kaikkien tähtimerkkien mukaan huomenna lisää ekstrapolleja liikutettavana, joten nyt lienee sopiva hetki poistua mun vaatimattomaan, huoneen kokoiseen sänkyyni nukkumaan. Yritän ottaa poneista vähän enemmän kuvia, jos kännykän akku ei taas tyhjene mystisesti taskussa ratsastuksen aikana..

No comments:

Post a Comment