07/09/2014

Ja tarina jatkuu vaan

Tää viikko sujui sutjakasti edellisen jatkona, ei mitään järisyttäviä muutoksia sisällössä. Lukkarin suunnilta ei ole kuulunut hiiskahdustakaan, mikä ei sinänsä yllätä lainkaan. Kouluvalmentaja lupaili jälleen juttelevansa maanantaina reksin kanssa, oli siis ilmeisesti unohtanut mainita asiasta tällä viikolla. Olisihan se tietysti ihan kiva tietää, mitkä kurssit mun on istuttava, koska nyt mulla on koulua suunnilleen joka päivä klo 8-16:30 + hevosen liikutus. Erityisen turhauttavaa tosta istumisesta tekee se fakta, että noi kurssit on mun osilta jo luettu. Kyllä se siitä selkiytyy, hieman hitaasti ehkä, mutta kuitenkin!

Tää on mun mielestä ihana kuva, vaikka G:n poseeraus on vähän mallia ryhävalas :D.


Grace oli tällä viikolla ehkä vähän väsyneempi, kuin viime viikolla ja moni treeni sisälsikin paljon siirtymisiä / muita herätteleviä tehtäviä. Kaikkina päivinä on kuitenkin saatu tehtyä jotakin hyvin, joten tyytymätön en missään nimessä siedä olla!
   Ehdottomasti paras hetki mun ehkä koko tähänastisessa ratsastushistoriassa tapahtui viime viikon loppupuolella / tän viikon alussa, kun Gracella oli kerta kaikkiaan vaan ihan sairaan hyvä päivä ja me tehtiin 3x vaihdot joka kolmannella ja lopuksi 3x vaihdot joka toisella. Siis puhtaita, pienin avuin suoritettuja sarjavaihtoja suoralla hevosella. Ottaen huomioon sen lähtökohdan, mistä Gracen vaihtoja ruvettiin tekemään, on tommoset temput melkein utopistisia :D. Harvoin oon meinannut pillahtaa itkuun hevosen selässä, mut noiden sarjojen jälkeen olin niin fiiliksissä että heitin vaan ohjat pois ja hukutin tippa linssissä Gracen kehuihin ja sokeriin!

Mulla on jotenkin niin hyvä mieli tällä hetkellä ihan kaikesta. Grace voi olla ulkona ilman loimea, se jopa viihtyy siellä (tarhaus klo 8-16 ruohotarhassa) ja hevosen koko yleisilme on muuttunut ihan erilaiseksi. Tuntuu siltä, kuin toi koko eläin olis vihdoinkin herännyt jollain tasolla eloon (ei vaikuta kävelyvauhtiin, etenee edelleenkin vauhdilla mannerlaatta).

Varmasti yks vaikuttava tekijä on yhtäkkiä melkoisesti monipuolistunut liikunta. Grace pääsee koluamaan koulutuntien lisäksi myös kaikki hyppytunnit (satula lainataan naapurilta) ja mm. tänviikkoinen maastoesteratsastus oli Gracen mielestä ihan parasta koko maailmassa! Erityisesti laukkatempon harjoittelu oli tosi hauskaa, ei paljon hackamoret nenäpiitä kutittaneet siinä vaiheessa, kun eteen aukesi pitkä suora kavereita kohti :D.

Estevalmentaja totesikin mulle ensimmäisen estetunnin jälkeen, että ollaan varmaan hypätty Gracen kanssa vähän isompiakin kuin tunnilla harjoiteltuja 30-50cm ristikoita ja minipystyjä. Pakkohan siihen oli todeta että joo, Gracekin tuntui tunnin loppuessa kysyvän multa että "missä ne esteet viipyy?". Jostain syystä ko. valkku luuli vielä maastotunnin alussa mun kisaavan esteitä, mistähän lie senkin ajatuksen keksinyt..
"Mitä sä stalkkaat?"

Pitänee kohta ruveta laskemaan meidän ruokintoja uusiksi, sillä meidän "salaiset dopingkätköt" eli kaikki lisäravinteet alkavat tehdä loppua itsestään. Tällä hetkellä talli tarjoaa Krafftin täysrehuja (Grund & Groov 125), mutta mä en ihan pidä siitä ajatuksesta, että Grace söis kauraa.. Viimeksi, kun kokeilin tuolle kauraa, jalat keräsivät nestettä ja valkkarit tuli jaloista läpi, joten pitää nyt vähän kokeilla kaikenlaista. Nyt Grace syö Havensin Derby compactia, joka on ollut tähän mennessä paras nappimixi tuolle konille. Pitää ottaa asia puheeksi tallin arvovaltaisen henkilökunnan kanssa, koska ihan mitä tahansa mä en suostu Gracelle syöttämään.

Pikkutamma 


Oon innostunut taas lenkkeilemään, kun täällä pääsee pienellä vaivalla juoksemaan ihan mielettömiin merenrantamaisemiin! Samalla tulee tutustuttua tähänkin kyläpahaseen, vaikka sitten google mapsin kanssa jos ei muuten meinaa hahmottua.

Niin ja välillä on pakko pysähtyä ottamaan kuvia auringonlaskuista, no can do!


Mä niin pidän tästä maisemasta! Vastaavia kuvia tulee varmasti jatkossakin, varautukaa.
Eipä mulla oikein muuta kerrottavaa ole, kaikki on mallillaan ja elämä hymyilee, vaikka palohälyttimen mielestä oonkin masterchef yms. To be continued...

No comments:

Post a Comment